Dublin met de liefste! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu Dublin met de liefste! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

Dublin met de liefste!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafje

25 November 2009 | Ierland, Dublin

Sorry, t heeft eventjes geduurd tot deze blog maar dr was gewoon niet zoveel spannends te vertellen en bovendien was t erg druk op de farm.. ;)

Veel teveel geld armer, maar een hoop Guinness en Ierland gadgets én vooral een heerlijk weekend met Luuk rijker ben ik nu weer terug in Granagh.. Het was namelijk finally the 19th! Zoals Fiona erg treffend zei, eerst telde ik de weken af, toen de dagen en daarna de erg lange uren.. T laatste half uurtje duurde nog wel t langst, want natuurlijk was t vliegtuig vertraagd. Een kwartier weliswaar, maar dat was op dat moment erg lang :P Maar daar was ie dan! Superfijn om weer bij mijn lieve vriendje te zijn en om weer even iets vertrouwds te hebben. Luuk had fijn pepernoten en donald ducks voor me meegenomen :)
Ik was met de trein naar Dublin gegaan, erg relaxte treinen hebben ze hier. Toen helemaal zelf het guesthouse ("budget accomodation XD") gevonden, spullen gedumpt en de bus naar t vliegveld gepakt. Zo weinig bussen als ze in de rest van dit land hebben, zo belachelijk veel hebben ze dr in Dublin. Ongeveer 5 maatschappijen die allemaal 50 nummertjes hebben en allemaal dubbeldekkers. We hadden een leuke kamer in het super centrum van Dublin! Met full Irish breakfast natuurlijk :) De eerste dag wilden we naar de zoo, dus we dachten gaan we leuk door de stad daar naartoe lopen. Onderweg Trinity College, St Patricks Church en parkjes gezien. We hadden trouwens heel veel geluk met t weer (ja ik begin weer over het weer XD), k weet niet of t in Nederland op t nieuws is maar delen van county Cork en county Galway zijn ondergelopen omdat t zo veel heeft geregend. Maar wij hadden vrijdag een stralende dag dus zijn we heel sportief gaan lopen ipv de toeristen dubbeldekker te nemen. Op onze zwerftocht kwamen we de Jameson Distillery tegen, waar we de "ballad tour" hebben geboekt. Toen verder gelopen naar de zoo maar daar mocht je niet meer in na 3 uur en het was 5 over 3. Maar het maakte natuurlijk allemaal niks uit, we zijn terug gaan lopen door n parkje met een lieflijk uitzicht op de Wicklow mountains en erg scary eekhoorns en daarna met de tram. Toen heel netjes aankleden in onze kamer en toen naar Jameson. T was allemaal heel chiq enzo, met maar iets van 25 mensen die allemaal minstens 20 jaar ouder waren. We kregen eerst rondleiding door de distillery en daarna 3 gangen diner die je moest eten met een van de 5 messen en 3 vorken. Wel erg lekker. En er waren muzikanten die voor ons live traditional Irish music deden! Alle standaard liedjes, Molly Malone en Wild Rover, geweldig! Compleet met vreemde verhalen over de liedjes in een heerlijk accent. En we kregen Jameson natuurlijk, wat nog best wel lekker bleek te zijn!
Zaterdag was onze missie het Guinness storehouse. Een rij van maar een half uur viel best mee. T was best leuk maar heel groot.. Aan t eind helemaal bovenin de fabriek Guinness gedronken met geweldig uitzicht over Dublin in n bar vol met Duitsers en Fransen. Toen veel te veel geld uitgegeven in de Guinness winkel. Savonds natuurlijk de pub ingedoken in Temple bar, het uitgaansgebied. Echt leuke sfeer daar, heleboel gezellige pubs met overal live muziek! Galway girl live gehoord, dat was toch wel een van mn missies in Ierland haha.. De volgende dag nog souvenirs ingeslagen bij de tourist shop en die in Luuk zn koffer gedaan zodat mijn tas op de terugweg misschien wel niet te zwaar is (a) Toen moest ik Luuk alweer dag zeggen.. De bussen rijden natuurlijk niet als je ze nodig hebt, de hele straat was afgezet, dus taxi naar t vliegveld. Ik ben met de trein terug gegaan naar Charleville en daar werd ik opgepikt door Vincent.
Dublins fair city was super, wat een geweldige stad! (en leuk gezelschap natuurlijk..)

Nu weer hard aan het werk, Vincent is nog steeds zn andere werk aant doen dus ik doe de farm zo'n beetje. Hij heeft besloten dat we toch maar alle koeien droog gaan zetten dus vanaf morgen hoef ik niet meer te melken! Das wel gek en ook wel jammer. Vanochtend nog snel even foto's gemaakt want t was een van de laatste keren.. Er is verder nog genoeg werk te doen, al het vee (zo'n 200 stuks) staat nu binnen dus die moeten allemaal gevoerd en de stallen schoongemaakt elke dag. Er zijn ook 2 kalfjes geboren! Best bijzonder voor deze tijd van het jaar, want alle melkkoeien kalven hier in de lente. Maar dit zijn 2 kalfjes van de koeien die hier zijn om te verkopen voor het vlees. Ze zijn heel klein en heel schattig :) foto's komen zo snel mogelijk int album, ook van Dublin.

Helaas mis ik Sinterklaas in NL.. Ik heb het hier wel geïntroduceerd en Sinterklaas heeft al een pakje via mn mams naar me gestuurd (a) Dus we hebben hier ook een klein beetje pakjesavond. Niet dat die kids het nodig hebben want ze krijgen echt enorm veel kado's van Santa. De dag na Halloween was alles in dit land al helemaal into kerst, haha.

Verder gaat het ook goed met mij, ik vind het werk heel fijn om te doen maar heb weinig tijd om andere dingen te doen. Helaas laat het weer t ook niet echt toe op t moment.. Maar Killarney wil ik nog erg graag zien en naar Galway ga k samen met Luuk als hij hier weer naartoe komt voordat k naar huis ga. Ik mis Nederland wel maar ben ook wel gewend aan de Ierse manier van leven nu. Zo heb ik vanmiddag en gistermiddag in de pub doorgebracht haha.
Oh en die arme Ieren in de wedstrijd tegen Frankrijk.. Jep, ik heb de hele wedstrijd gezien XD
Dat was weer even een update van mij uit Ierland, het is hier erg nat maar ik geniet!
xxxx miss you

  • 25 November 2009 - 18:52

    Fiamma:

    ik ben blij dat je het leuk hebt gehad.
    Ik ben weer helemaal gewend aan de nederlandse manier van leven. Ik mis het gezin wel waar ik in zat! Ik heb als verrassing chocoladeletters opgestuurd want k had ze verteld over sinterklaas.
    Had jij ook dat toen je in het nederlands praatte tegen Luuk dat je voelde alsof je een dikke tong had:P? Ik wel in ieder geval toen ik terug kwam, leek net of ik dronken was!
    Anyway, nog veel plezier even en geniet ervan, voor je het weet is het voorbij!

  • 25 November 2009 - 19:07

    Nynke:

    Aaf! wat fijn om weer van je te horen:P ik begon me alweer af te vragen of er binnenkort weer een nieuw berichtje kwam:P maar hij is er:) Fijn dat t zo leuk was met Luuk, &fijn dat het leuk is daar! Veel plezier nog! dikke knuffel, Nynke (en de rest ût stjut:))

  • 26 November 2009 - 08:17

    Wilco:

    Klinkt weer leuk allemaal :)! Je bent nu wel echt al lang weg, tijd dat je terugkomt xD Verheug me nu al op een terugkomst-van-Aafje-party :D!!

  • 29 November 2009 - 21:26

    Klaasjan:

    test

  • 03 December 2009 - 14:22

    Mamzies:

    hey girlie, fijn weer te lezen hoe t ook al weer was in dublin, rustig ff nalezen, de telefoontjes gaan altijd ook over zoveel andere dingen......
    zet um op die laatste weekjes, reken maar dat we je / jullie komen ophalen hoor en dan gaan we eerst even naar kj natuurlijk!
    sgatje, take care en een leuke sinterklaas!!!!

  • 06 December 2009 - 11:01

    Je Mamz:

    heeeee, wat weer een prachtige fotoos uit dublin, genieten gewoon!!!!
    zet ik de laptop aan heb ik plotseling een aafje-in-de-koeienstal-buroblad!!(louise stiekum gedaan) nog 2,5 weekkie knuffel xx

  • 17 December 2009 - 15:01

    A3 En L En F En P:

    nog effies en je grote ierse avontuur zit erop, afscheid nemen, doorbijten, het komt allemaal precies op tijd, is niet altijd even makkelijk, maar het gaat je zeker lukken. Ga genieten met luuk en daarna........kunnen we je eindelijk weer vasthouden en met z'n allen op de grote bank!nog 6 naggies! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

koeien melken in Ierland!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

The end..

25 November 2009

Dublin met de liefste!

03 November 2009

Irish history and finally a guitar!

23 Oktober 2009

Murphys & the John Deere!

10 Oktober 2009

De Cliffs!
Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 24084

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: