Murphys & the John Deere! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu Murphys & the John Deere! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

Murphys & the John Deere!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafje

23 Oktober 2009 | Ierland, Dublin

Het is hier inmiddels vreselijk Iers weer, maar toch ben ik niet ontevreden :) de eerste weken heb ik heel veel zon gehad (en mn zonnebrillen gebruikt!!). Soms als ik een stukje ga fietsen is de zon zo fel dat ik bijna niet kan zien waar ik fiets. Helaas is het wel elke keer als ik iets leuks ga doen slecht weer :P bij de cliffs, en zaterdag was ik een dagje naar Cork en toen heeft het ook de hele dag geregend (in Granagh overigens niet.. XD). Maar het went, als het te hard regent heb ik gewoon een goede reden om een pub in te duiken :) Het weer kan hier ook heel snel veranderen, het ene moment regent het nog en kan je niks zien door de mist, 10 minuutjes later kan de felle zon alweer schijnen alsof er niks aan de hand is. Zoals jullie lezen begin ik al een beetje Iers te worden, ik heb het veel over het weer (It’s a lovely day! :))! Ook drink ik inmiddels zonder problemen Guinness, fiets ik aan de linkerkant van de weg, drink ik 5 koppen supersterke thee per dag (met suiker én melk) en kan ik al vier woorden Iers. Tá mé caulín deas (I am a lovely girl! Haha).
Heb in Cork trouwens gezocht naar Murphys Irish Red maar daar doen ze hier gewoon niet aan, zelfs niet in de stad waar de brouwerij is. Alleen Murphys stout gedronken, een soort Guinness maar dan viezer. Leuk om te proberen maar dat was het ook wel weer :P Ook de hele stad afgezocht naar een Murphys shirt maar dat hebben ze dus ook niet. Toen ben ik maar de toerist gaan uithangen en heb de (open!! XD) bus tour gedaan.. En je raadt het al, natuurlijk begon het te regenen! Maar best mooie stad verder. Maar stedentripjes in mn eentje heb k nu wel n beetje gezien, gelukkig ga k naar Dublin met Luuk! Nog 27 nachtjes :)
Limerick heb ik inmiddels ook een klein beetje gezien, dat is hier maar 20 minuutjes met de auto vandaan dus daar doet Fiona boodschappen. Vorige week ben ik mee geweest en heeft ze mij losgelaten in het centrum om een uurtje te shoppen! Kleding is hier iets goedkoper dan in Nederland en ze verkopen echt overal hakken van 10 cm of hoger, ik denk dat de kleine Ierse mensjes iets te compenseren hebben.. Maar die zijn hier dus ook heel goedkoop. Ga ze denk ik niet kopen want dan toren ik nog meer boven alle mensen uit..
Het werk blijft ook nog steeds leuk gelukkig. Ik werk gemiddeld 5 dagen per week, zondag ben ik altijd vrij en verder ga k meestal nog wel n dagje iets leuks doen. Meestal ziet mijn dag er ongeveer zo uit: kwart over 7 opstaan, met Vincent in de jeep naar de boerderij (1 minuut), dan melk ik en gaat hij het vee voeren. Als we om n uur of 9 klaar zijn gaan we ontbijten met Fiona en de kids die dan nog thuis zijn (school begint hier om half 10 pas! Maar ze hebben dan ook huiswerk.. zelfs Mai van 4!), met thee, serials en toast. Daarna tot n uur of 2 klusjes doen op de boerderij (schilderen, schoonmaken, kalfjes in de stal doen enz.. heb vandaag bomen geplant! :)) of op de kids passen als Fiona werkt. Om 2 uur eten we dinner. Dan komen ook ongeveer de girls thuis. Meestal dan nog n paar uurtjes op de boerderij werken en om 6 uur weer melken. Dan om 8 uur supper eten en nog eventjes t nieuws kijken. Ik heb trouwens geen idee wat er gebeurt in de wereld want er is nauwelijks buitenlands nieuws. Ze blijven het maar hebben over de recessie en de melkprijs (20 ct/L, terwijl het 26 ct/L kost om te maken..). Een van de redenen dat ik hier ben trouwens, Vincent werkt er nog naast omdat de boerderij alleen nu dus niet genoeg opbrengt.. En dan moet ik dus melken.
Ik heb ook Galway Girl live gehoord! Dat was geweldig :) de Ierse muziek is heel gaaf, helaas is n pub vanaf hier niet goed te bereiken (alleen met de auto natuurlijk..), dus k ben nog niet zoveel uit geweest. Maar dat komt wel in Dublin en Galway.
Morgen ga k naar Bunratty, das n kasteel met n park erbij over de geschiedenis van Ierland. Het wordt morgen natuurlijk alleen maar regen, maar gelukkig is er ook n leuke pub dus we zullen ons vast wel vermaken!
Oh, en k heb eindelijk op de trekker gereden! K heb mest verspreid over het land (dat klinkt viezer dan het is XD) met de John Deere. Het ging eerst heel goed en daar was ik trots op natuurlijk :) Alleen de weilandjes zijn hier natuurlijk niet mooi vlak zoals in Nederland. En mest is glad. Dus ik slipte.. heb nog heel stoer geprobeerd eruit te komen met de four wheel drive, maar de trekker deed niet wat ik wilde. Dus heb ik heel wat minder stoer de trekker op de rem gezet en Vincent gebeld, die me is komen redden.. Gelukkig vond hij het helemaal niet erg, en dat zou ook wel raar zijn want gisteravond zat hij zelf vast in het weiland. Tis hier nou eenmaal superdrassig.. Hij is er uiteindelijk uitgekomen met hulp van de trekker van de buurboer. Er is trouwens nog iets spannends gebeurd: de koeien waren bijna ontsnapt door mij. Ik was aan het melken en er bleek een hekje niet goed dicht te zitten, waardoor de koetjes vrolijk de boerderij op liepen. Gelukkig waren ze het gewend om in de richting van het weiland te lopen dus kon k ze insluiten.. Maar dat was wel even stressen :P dr ontsnappen hier ook supervaak kalfjes maar die zijn wel wat makkelijker om terug te doen!
Mark is zo vriendelijk geweest om een fotoalbum voor me te maken, k zal ff kijken of het me lukt om er iets in te zetten (a) komt ie: http://gallery.me.com/markjongkind#100211

Kisses&Cuddles

  • 24 Oktober 2009 - 21:48

    Basia:

    Hakken van 10 cm of hoger? Dat klinkt als iets dat ik leuk zou vinden aan Ierland. ;) Fijn dat je nog wat mooi weer hebt, hier is het vies en koud...
    Liefs,

  • 25 Oktober 2009 - 10:52

    Meikie En Nico:

    Lieve Aafje,
    Wat een prachtig verslag van je belevenissen heb je weer geschreven! We genieten er hier heel erg van. Even weer een mooi levensteken uit dat "verre" land (zo zeiden ze dat vroeger, voordat er e-mail was!;-))).
    Ik stuur je per mail nog even een foto van een nieuw koeienschilderij dat ik heb gemaakt.

  • 25 Oktober 2009 - 17:49

    A3 En Louise:

    ha sgatje,
    we zijn weer helemaal bij, vandaag zowel gebeld als ook je mooie verhaal gelezen..... zijn we weer een beetje bij je.
    gaan toch maar wat vaker bellen, je hebt steeds zo veel te vertellen, leuk!!!
    we krijgen een ruine van 18 dwergschnauzers die allemaal bij kim geboren zijn (de trimster/fokster)
    dus dat wordt lachen....vergeten te vertellen net...dikke kuz

  • 26 Oktober 2009 - 09:33

    Robert:

    Hey Aafje,

    Kreeg van Nico je weblog doorgestuurd! Ondanks het weer ziet het er allemaal leuk uit! Ik heb het idee dat je je wel vermaakt daar in Ierland ;) En er is altijd een excuus om de pub in te gaan haha

    veel plezier nog!
    groeten en xxx Robert

  • 26 Oktober 2009 - 10:36

    Robert (de Andere):

    heh, het weer.
    ja
    laten we daar maar niet over beginnen, ik denk dat ik toch wel win xD

    vergeet niet een kijkje te nemen op NUI. National University of Ireland in Galway, als je er toch bent :) daar ga ik waarschijnlijk ook heen xD

    anyway, je weet wel dat ik jaloers ben en alles.
    dus
    ja
    laten we het daar maar op houden ook xD

  • 28 Oktober 2009 - 10:36

    Ankie:

    Hi die Aaf,
    't was al weer een tijdje terug dat ik in de toetsen was geklomen dus doe ik dat nu maar even. Eigenlijk zou ik wat aan het huishouden moeten doen want dat schiet er op het moment er een beetje bij in omdat ik veel bij Metropool help, volgende week de opening. Volgende week kan ik, als allah het wil, eindelijk daar de keuken gaan gebruiken, geen dag te vroeg, kreun. Met je neven gaat het goed. Jop moet de 16e afrijden voor z'n rijbewijs. En Siebe is zijn stage aan het uitzitten, veel uren (soms 70 in de week) en geen cent verdienen en geen tijd over voor een baantje erbij. Niet eerlijk maar helaas.
    Dick is onvermiderd druk op zijn werk dus die 's avonds afgeknoedeld.
    Het weer hier valt zeker niet tegen voor de tijd van het jaar mar de herfst is nu wel ruim ingetreden, wintertijd, regen en kale bomen brbr.
    Nou liefie, doe de groeten aan de meiden in de stal, die boffen maar om door jou verzorgd te worden, veel plezier met je uitstapje met Luuk.
    Cherio from Hengelo

  • 31 Oktober 2009 - 11:54

    Fiamma:

    haha nee nog geen ring gevonden, misschien vanavond! Heb jij hem al gevonden?
    Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik alweer wegga, maar andere kant ook wel leuk om iedereen weer te zien!
    Een vriendin van m'n moeder heeft hier vroeger opgepast (toen ze 18 was), die kinderen zijn nu groot (40) en ik zit bij 1 van die dochters in huis. Ik kende haar dus niet maar het was ook niet heel erg onbekend.

    Hoe zit het bij jou? Hoe ben jij er terecht gekomen? heb je het ook nog een beetje naar je zin?

  • 01 November 2009 - 18:08

    Fiamma:

    haha nee ik had hem beide keren niet. De dochter van 7 was heel enthousiast en wilde steeds de ring.. en HEEEL toevallig had ze die ook. Dus we moesten spelen dat het toeval was, "It's unfair! My first Halloween and you've got the ring!". Toen gaf ze hem aan mij.. DUS.. ik had hem gekregen hihi!

    Ik vind het wel meevallen hoe anders het is, tot nu toe heb ik super veel geluk gehad met het weer.. alleen maar mooi gehad op 2 dagen na!

    En dan over Dublin, je moet zeker naar Temple Bar gaan. Het is het uigaansgebied van Dublin en een gezellige buurt. Verder kan je best naar musea gaan als je daar in geintereseerd bent, ze zijn gratis (most of them). Ook is het wel even leuk om bij Trinity College rond te lopen.
    Starbucks zit er tegenover:D!

    Anyway, laat me weten hoe je het vond, ik ga dinsdag alweer naar huis, morgen m'n koffer pakken. Echt bizar!

  • 02 November 2009 - 11:37

    Ankie:

    Kaartje en meeltje hebben elkaar gepasseerd dus dan nu maar even: BEDANKT voor je lieve kaartje. dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

koeien melken in Ierland!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

The end..

25 November 2009

Dublin met de liefste!

03 November 2009

Irish history and finally a guitar!

23 Oktober 2009

Murphys & the John Deere!

10 Oktober 2009

De Cliffs!
Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 24124

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: