De Cliffs! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu De Cliffs! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

De Cliffs!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafje

10 Oktober 2009 | Ierland, Dublin

jahoor, Aafje heeft dr uitstapje naar de cliffs geboekt op de tot nu toe enige dag dat het DE HELE DAG regent! Terwijl ik net ziek ben geweest.. Woensdag mooi weer, donderdag mooi weer, maar de bergen die je vanaf de boerderij kunt zien leken dichtbij, en volgens Jimmy was dat een teken dat het de volgende dag slecht weer zou worden. Ik wilde hem niet geloven, ik had me namelijk de hele dag kapot gewerkt in de brandende zon.. Maarja, toen ik vrijdagochtend wakker werd zag ik inderdaad een grijze lucht en een heleboel regen :( (ik kijk nu uit het raam en zie weer een fijn zonnetje, oh wat goed gepland XD) Ben toch maar gewoon gegaan, gelukkig moesten we eerst n stukje rijden met de bus van Paddy Wagon (klinkt heel interessant, eigk gewoon groen buurtbus-size busje, met welgeteld 4 andere passagiers, die bejaard waren dus niet leuk). Uitgestapt in Limerick, opgewarmd met n kopje thee en n chocolademuffin, daarna nog regenachtige foto's van n kasteel gemaakt en snel weer de bus in. De chauffeur was trouwens geen klein mannetje met n groene hoed en n rode baard, maar had wel n geweldig accent, waar ik met mijn 3 weken ervaring met de vreemde, Ierse manier van praten ongeveer de helft van begreep.. Maar was leuk om naar te luisteren :) na n uurtje met de bus waren we bij de cliffs of Moher, waar we, nog steeds in de stromende regen, de bus uit werden gezet. Dus: winterjas aan, regenjas eroverheen en lopen maar :) het heeft ook eigenlijk wel iets Iers XD Eerst zag ik niks want het was zo mistig dat ik alleen de eerste cliff kon zien, maar gelukkig klaarde het een beetje op en heb ik toch nog wel een blik kunnen werpen op dit zogenaamd 8e wereldwonder (zo noemen ze het hier.. komt wel in de buurt :)) t was echt heel gaaf maar DIEP :O ben maar niet te dicht bij t randje gaan staan :) Op t hoogste punt was n klein torentje waar k ook nog ff in ben gegaan. Daarna souvenirs kopen en toen was t alweer tijd om terug naar de bus te gaan! Inmiddels wel verkleumd van anderhalf uur in de regen rondlopen was ik wel blij dat de volgende stop de lunch was in een warme pub :) met natuurlijk Guinness erbij! toen weer in de bus, nog ergens anders gestopt bij n mooi stukje aan de kust en toen terug door Limerick, vrijdagmiddag 4 uur, dus daar deden we ongeveer5x zo lang over als op de heenweg. Toen heeft Fiona me opgepikt met de auto op de mainroad en was mn dagje cliffs alweer voorbij! onderweg ook een heleboel ruïnes van kasteeltjes en boerderijen gezien en natuurlijk een heleboel gras met bruine koetjes en heuvels en mooie uitzichten enzo. Het wordt al een beetje normaal voor me eigenlijk.. maar nog steeds mooi natuurlijk :)

Oh nog eventjes over de koeien: er is hier idnerdaad een swing-over melkstal, er staan aan beide kanten 14 koeien en er hangen 14 melkstellen in het midden die je aan beide kanten gebruikt. Het gaat heel snel, we melken rond de 90 koeien denk ik nu, en je bent met het melken zelf binnen een uurtje klaar. Komt ook omdat de koeien nu niet zo veel melk geven, ze hebben hun piek in het voorjaar, dan kalven ze allemaal omdat het gras dan van de beste kwaliteit is. We stoppen niet helemaal met melken in de winter want er zijn koeien die laat kalven, maar we zullen er in december wel een stuk minder melken omdat er dan een heleboel droog staan (hahaXD) Helaas zit ik dus ook in het verkeerde jaargetijde voor de kalfjes :(

oh en ik mis jullie wel! het leven is af en toe wel eenzaam hier, ik heb een lief gastgezin maar das natuurlijk anders dan vrienden.. Maar
de Ieren zijn ook heel aardig hoor :)

Er komen nog meer foto's in een ander album op internet, k heb nog veel meer foto's van de cliffs :)
liefs xx

  • 10 Oktober 2009 - 15:45

    Fiamma:

    hee Aafje,
    Leuk om te horen dat jij ook in Ierland! Vind je het leuk? Voor hoelang blijf je er en wat ben je allemaal aan het doen?
    Groetjes Fiamma

  • 10 Oktober 2009 - 16:01

    Nico En Meikie:

    Beste Aafje,

    Wij missen jou ook. Nu Luuk niet meer thuis woont, zouden we je natuurlijk sowieso al minder zien, net als Robert. Maar nu zien we je helemaal niet. Gelukkig lezen we je blog en genieten we van je mooie verhalen en foto's.
    Per mail zullen we je nog een verslag sturen van de opening van de expo van Joska, Meikie en mij.

    groetjes.

    Nico

  • 11 Oktober 2009 - 18:25

    :

    Oo oke! Ja dat is wel een beetje anders. Ik zit in een dorpje net ten zuiden van Dublin ja, ik ben er in 20 min met een zeeer langzame trein. Ik zit ook in een gezin en pas af en toe bij de buren op. Ik blijf hier tot 3 nov, nog 3 weekjes dus! Dublin is echt een leuke stad, je zou er een dagtripje van kunnen maken. En geen zorgen, ik ben weer jaloers op het feit dat jij naar de cliffs ben geweest, het is voor mij 6uur in de bus zitten. Dat sla ik dus maar over!
    Nog veel plezier!

  • 11 Oktober 2009 - 21:15

    Je Vader:

    Pas je een beetje op met je generaliserende opmerkingen over bejaarden! Niet dat jou blog gelezen wordt door bejaarden, maar wel door oudere jongeren en hangouderen.
    Prachtig zoals je het land ervaart! Geniet er maar van. We missen je hier al wel, maar de tijd gaat snel en Kees was zo vriendelijk tijdelijk weer thuis te willen komen. Je hebt er al weer een maand =1/3 op zitten!.xx

  • 12 Oktober 2009 - 06:35

    Wilco:

    Wow, die kustfoto's lijken echt rechtstreeks uit een film te komen :O Vet! Meer foto's :D!
    Btw; het is hier nu ook 'Iers' weer :(

  • 12 Oktober 2009 - 08:45

    Mamzl:

    krijg meteen zin om te schilderen, niet alleen door de fotoos, maar ook door jouw zeer beeldende beschrijvingen van je trip, mooi gedaan!
    liefs en tot bels gauw, ook liefs van oma, die belt je elke week, leuk!!

  • 21 Oktober 2009 - 13:47

    De Maleier (die Ene):

    Geweldig allemaal. ik ben echt in onmeetbare hoeveelheiden jaloers op je.
    ik kan echt niet wachten tot ik naar Ierland kan gaan (ik ga maar 1 jaartje daar studeren ipv de hele tijd). Ik zie het me ook al helemaal voor me, jy alleen lopend in een grote enge mensen regenjas over de grote vlaktes van ierland :P doet me een beetje denken aan de film PS. I love you xD (cliché, ik weet het, ik schaam me ook).
    wel een beetje jammer dat ik het zo allemaal moet horen en dat je het niet op msn wilt vertellen :P
    ik vergeef het je ooit wel xD
    ~Robert

  • 23 Oktober 2009 - 18:28

    A3:

    hee meissie!!!!!!!!!!!!!!!!dit weekend naar een kasteel, joepie!!!!!!!!!!!!!! we bll dit weekend wel weer, we hadden leuke gasten hier deze week onder een schuilnaam, maar t waren nico en meikie, lachen, zo unexpected......xxxxx a3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

koeien melken in Ierland!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

The end..

25 November 2009

Dublin met de liefste!

03 November 2009

Irish history and finally a guitar!

23 Oktober 2009

Murphys & the John Deere!

10 Oktober 2009

De Cliffs!
Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 24136

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: