Irish history and finally a guitar! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu Irish history and finally a guitar! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

Irish history and finally a guitar!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafje

03 November 2009 | Ierland, Dublin

Er was eens een schattig, groen landje genaamd Éire. Er leefden alleen maar Leprechauns en ze spraken Iers. Ze waren allemaal erg klein en bouwden hun schattige huisjes en kasteeltjes dus ook zo dat vervelende lange mensen zoals Engelsen en Nederlanders er niet in konden, met poppenbedjes en ieniemienietrapjes. Maar de wrede Engelsen kwamen toch naar Ierland. Ze dwongen de schattige Leprechauns Engels te spreken en allemaal Christelijk te worden (dat is wel gelukt..). Een heilige meneer genaamd St. Patrick kwam vanuit Wales naar Ierland om hier het geloof op te dringen. Om uit te leggen dat er drie belangrijke dingen waren gebruikte hij een klavertje, een blaadje voor de Vader, een voor de zoon en een voor de heilige geest.
Goed, dat was de geschiedenis van Ierland. Dat heb ik allemaal geleerd in Bunratty, een openluchtmuseum en kasteel in de buurt van Limerick waar ik naartoe was met Joram, een Nederlandse jongen die hier in de buurt op een boerderij bleek te werken. Het park was erg leuk, natuurlijk regende het maar we hebben ons niet laten tegenhouden door een beetje regen :) Het kasteel was ook leuk maar dus niet gemaakt voor lange Nederlanders (net als de huisjes trouwens..) dus wel n paar keer hoofd gestoten. Toen we daar binnen rondliepen was het trouwens droog, natuurlijk. Daarna belde Vincent helaas alweer dat we werden opgehaald. Gelukkig nemen de Ieren het niet zo nauw met de tijd, en als ze zeggen “I’ll be there in 10 minutes” kun je nog rustig een pint gaan drinken. Dat hebben we ook gedaan, want we hadden gezien dat je je eigen pint mocht tappen in de (supertraditionele en beroemde) pub Durty Nelly’s. Toen mochten we ons eigen Guinness tappen, zie de foto’s, en het glas houden! N kwartier was daarna toch wel een beetje kort voor een pint, maar daar wordt je vrolijk van :)
De rest van deze week was druk, want de kinderen hadden vakantie. Dus de hele tijd hollende kinderen om me heen :P maar is ook wel erg gezellig. Woensdag en donderdag was Vincent werken in Cork, dus toen moest ik naast melken ook het vee voeren en de stal schoonmaken (de koeien staan inmiddels binnen snachts). Is redelijk zwaar werk, en erg vervelend als het regent.. Wat het eigenlijk elke dag doet. Natuurlijk vooral sochtends als ik werk, dat is logisch.
Daarna gingen de Griffins een weekendje weg naar een camping met hun camper (ze noemen het heel stoer kamperen XD) omdat het Halloween was. Dat wordt hier trouwens heel groot gevierd, compleet met versierde huizen en verkleedkleren. Ik dacht dat dat alleen in Amerika was.. Anyway, daar heb ik dus niet zoveel van meegekregen want toen waren ze weg. Wel lekker om een weekendje rust te hebben.. Maar k moest natuurlijk voeren enzo elke dag dus heb niet eens zoveel rust gehad :P zondag was k samen met Jimmy eten bij Mary, de zus van Vincent. En bleek dat zij nog wel een gitaar over hadden =D dus nu heb ik de hun spare-guitar!! Ben zo blij dat ik eindelijk weer kan spelen! Heb het wel erg gemist, en tis ook iets vertrouwds natuurlijk :)
Deze week wilde ik eigk naar Killarney (of Kilmallock, of Kilkenny.. een van die :P) want das een mooi plaatsje. Maar het weer is nog steeds slecht, dat wil zeggen veel regen maar eigenlijk ook wel zon, dus een heleboel regenbogen. Maar geen weer om een plaatsje te bezoeken :P Dus dan ga ik donderdag naar Limerick, daar is een kasteel en museum ofzo, en het is hier maar 20 minuten vandaag dus dat moet ik natuurlijk wel gezien hebben! (Ok.. ik ga natuurlijk ook gewoon shoppen haha)
Voor de Wilco's onder ons: Ik gebruik t album van waarbenjij.nu niet meer omdat k er niet meer dan 10 foto's in kwijt kan, dus als je foto's wilt zien, kijk dan ff op http://gallery.me.com/markjongkind#100211 )

xx, talk to you later and miss you all..

  • 03 November 2009 - 17:59

    Nynke:

    hee aaf! ik vind t echt superleuk om te lezen allemaal. en wat een mooie foto's!! miss moet ik toch maar langskomen! zijn ze daar echt zo klein? :P dikke knuf, Nynke!(L)

  • 05 November 2009 - 10:30

    Wilco:

    Wow, wow, ik word genoemd in een epistel (wow, duur woord) van Aafje :D! Voel me vereerd/beledigd xD Maar ik zie nog steeds geen foto's van je kamer ;) Naja, 1 ding wat je niet hoeft te missen; het regent hier net zo goed constant :( tot over een week of 6, toch?

  • 07 November 2009 - 18:34

    A3:

    hee, lief mens, wat een onbeschrijflijk prachtige fotoos, wat heb je een goed gevoel voor compositie en voor details die gewone stervelingen nog wel es over t hoofd willen zien, steeds zo'n mooie uitsnede of perfecte verhouding van voor en achtergrond, gaaaaaffffff!
    just jealous...xxxxx a3
    (call you tomorrow......)

  • 07 November 2009 - 18:56

    Mamzl:

    hey love, heb al je verslagen uitgeprint, haha, compleet boekwerk, leuk voor oma en ons en who knows.......love you, a3 en l en f en p xxxxxx

  • 08 November 2009 - 18:47

    Alweer Je Mamzl:

    en alweer gesprokenm met jou
    en je oma en je stief.....en weet je wel dat het vandaag stiefmoederdag is, heb jij zelf hoogstpersoonlijk ingesteld, en dan ben je er dus gewoon niet, nou lekker dan....................
    veel minder houden we daarom trouwens niet van je
    xxxxxxxxxxxxxxxx a3 en l

  • 09 November 2009 - 19:56

    Ankie:

    nice pictures!!!!! send some more.
    xxxx

  • 11 November 2009 - 19:13

    Britt:

    heee meid!
    Wat ontzettend leuk om al die goede verhalen te lezen en die mooie foto's te zien!Je hebt het duidelijk goed naar je zin..
    nog heeel veel plezier ik wacht met smart op de volgende verhalen en foto's
    Knuffel&veel liefs Britt

  • 20 November 2009 - 22:15

    Je Mamzie:

    geniet (nu) met luuk, we denken aan je en houden je op de hoogte, hoor!!!!!
    je sinterklaaspakket voor de hele familie is verzonden incl. gedicht in t engels......have fun....
    we keep in touch, to say the very least...xx a3 en l

  • 23 November 2009 - 20:06

    Rianne:

    Hoi Aafje (en Luuk)!

    Aafje, wat een ontzettend leuke verrassing, een kaartje in mijn postvak! Hartstikke bedankt en nog heel veel plezier in Ierland (erg stoer trouwens) en als je terugbent gaan we snel taart eten met Luuk en Carel en Marion! Het beste en groeten!

    Rianne

  • 24 November 2009 - 10:37

    KC:

    jo aaf. je grote broer hier vanuit een ellendig nederland waar het veel te hard waait, klinkt t misschien bekent? ik zit verder alleen thuis op t huis te passen. t begint wel een beetje saai te worden. maar ik ga 5 december weer terug naar de boot. hij ligt dan in kokkola finland. daar zal wel geen rechtstreekse vlucht naartoe gaan dus ik vrees dat het lekker shaken en trillen wordt in een aftandse oude fokker. maar vanf 5 december zit ik dus weer onder de spreekwoordelijke pannen op de boot. en dan kom ik weer terug ergens eind januari.

    genoeg over mij. was t gezellig met luukje in dublins fair city? mooi liedje van the dublinners (molly malone) dat heb ik nog eens in aran gezongen met een groep ieren die daar warenXD
    die handsbal was trouwens echt schandalig. ik denk dat ze in ierland nog steeds een kater hebben ofniet?
    maarjah
    ik ga weer even wat anders doen
    kusje kees

  • 24 November 2009 - 14:30

    Je Mamzies:

    heee darlin', gisteren ff je dublinstory uit de eerste hand, heerlijk om te horen dat je zo geniet, en leuk dat t sint pakket al aangekomen is, haha, gaat veel sneller dan een brief dus! toch maar meer pakjes sturen dus...:-)
    gisteren wat foto's voor je gemaakt van nieuwe kamer en nieuwe brilz, zullen we snel melen, hoor.
    kees heeft jullie sintgedicht int irish voorgelezen, das lachen...
    dikke cuddles enzo xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

koeien melken in Ierland!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

The end..

25 November 2009

Dublin met de liefste!

03 November 2009

Irish history and finally a guitar!

23 Oktober 2009

Murphys & the John Deere!

10 Oktober 2009

De Cliffs!
Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 24123

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: