introduction week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu introduction week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

introduction week

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

21 Mei 2010 | Thailand, Singburi

Ik ben foto's aan het uploaden maar het internet wil nog niet echt meewerken hier.. Volgens mij verschilt het per dag dus ik probeer het morgen of zondag wel nog een keer :P
Deze week was een beetje minder leuk dan de eerste week vond ik omdat ik al een beetje geintegreerd was in de Thaise cultuur door vorige week en in deze week ga je de cultuur juist leren kennen. We gingen bijvoorbeeld een wandeling door Sing Buri maken maar dat hadden wij natuurlijk allemaal al gezien.. en tempels bekijken, terwijl we daar vorige week ook al mee doodgegooid waren :P ze zijn heel mooi hoor maar na 5 tempels heb je het wel een beetje gezien want ze zijn allemaal hetzelfde. Anyway naast vele tempels hebben we deze week ook Thaise dansen gezien :) er waren kindjes die dat voor ons kwamen opvoeren en we gingen zelf ook nog meedoen (foto's.. bijna xD). Dat was dus de welkomstparty om iedereen te leren kennen haha :P Dinsdag zijn we naar Ayatuya geweest, de vroegere hoofdstad. Supermooie oude tempels daar. We konden ook op olifanten rijden maar ik heb het niet gedaan omdat ik toch naar het olifantenkamp ga en ik vond hyte ook een beetje zielig met die huisjes op hun rug. We hebben ook gezien hoe de babyolifanten gewasen werden dat was zo schattig! savonds gingen we eten op een boot waar we ook nog karaoke hebben gedaan haha. Verder hebben we deze week een paar keer Thaise les gehad, wat echt dodelijk saai was. Ik kan het toch niet uitspreken en met handen en voeten kom je er ook wel. Als je ene paar keer Sawadeekaa (goedendag) en khapunkaa (dankuwel) zegt zijn die Thaisen al helemaal blij haha. Woensdag heb ik samen met wat anderen de tempel geskipt omdat het zooo warm was, zijn we naar het zwembad gegaan. Heel chill :) savonds Thais geBBQt.
Donderdag zijn we voor het eerst naar het weeshuis geweest! Oooohh wat een schattige kindjes! Het viel me wel mee hoe slecht ze het hebben, ze hadden gewoon normale klaslokalen en slaapzalen en speelgoed en boeken en schooluniformen enzo. Maar ze vonden het wel heel leuk dat we er waren ook al zijn ze heel erg gewend aan vrijwilligers want ze kenden head shoulders knees and toes al haha! Is wel heel leuk om te zien hoe blij die kindjes worden als je met ze wil spelen. Dus dat ga ik zeker doen! Smiddags Kookles gehad, wat best leuk was maar alleen de papayasalade was lekker. We hadden ook noodles gemaakt maar die waren een beetje slijmerig en het toetje was banaan gekookt in kokosmelk met een heleboel suiker.. Ze maken hier alles echt veel te zoet, van zout hebben ze hier nog nooit gehoord geloof ik. Het went wel opzich :P
Vandaag gingen we naar Lopburi waar een tempel was met een voetafdruk van The Boeddha. Wel een hele mooie tempel. nog wat tempels gezien en toen smiddags naar een tof restaurant waar we op kussentjes op de grond zaten :) daarna nog naar the monkeytempel, wat wel heel bijzonder was omdat die apen in dat deel van de stad echt overal zaten, ze liepen over straat en zaten boven winkels enzo haha! Dat was wel grappig. Morgen gaan we een dagtrip naar watervallen ergens doen.
Mijn plan voor de komende tijd ziet er ongeveer zo uit (maar het kan natuurlijk ook nog helemaal veranderen..): Volgende week jungleweek. De week erna werken in het weeshuis. Daarna een week naar het olifantenkamp wat ergens bij Chiang Mai ligt. Daarna ga ik zelf een paar dagen naar Chiang Mai en misschien Chian Rai. Daarna wil ik misschien voor een paar dagen Robert opzoeken in Kuala Lumpur. Dan vlieg ik terug naar een van de eilandjes en heb ik nog ongeveer een week om daar lekker aan het strand te liggen, te snorkelen etc.. :)

Bleek dat wij dus precies op tijd weg waren uit Bangkok, zondagavond waren wij weer thuis en vanaf maandag reden er helemaal geen bussen meer van en naar Bangkok! :O Anyway, wij haddeen een topweekend en hebben er nisk van gemerkt. Er wordt gezegd dat het naar het noorden aan het trekken is maar voorlopig zit ik hier heel veilig. ze richten zich sowieso niet op toeristen en wij zitten in een minidorpje. Ik zou het wel jammer vinden als ik niet meer naar Bangkok kan maar dat is dan niet anders. Jullie hoeven je in ieder geval geen zorgen te maken :)

Ik ben helemaal gewend aan de Thaisen nu, we worden overal aangestaard omdat we blank zijn en iedereen zwaait en lacht en wil met je op de foto en dat soort bizarre dingen. Tis wel heel leuk :) in restaurants wordt je water elke keer vanzelf bijgevuld door die mensen en onze begeleiders eten altijd apart van ons. Ze zijn wel allemaal heel aardig :)

ok dat was het weer even, t volgende verslag zal even duren want volgende week zitten we dus in de jungle :)
hoop dat in NL alles goed is.
Kusjes Aafje

  • 21 Mei 2010 - 12:28

    Nynke:

    Hee Aaf!
    Hier is het eindelijk ook mooi weer! goed getimed, want dit weekend heb ik pinksterkamp!
    Ik vind het zoo leuk om al je verhalen te lezen! ik ben erg blij dat je zo geniet! Ik snap ook dat je op een gegeven moment de tempels wel gezien hebt. Want stel je voor dat je hier in NL 30 kerken zou gaan bezoeken:P
    En die apen, wat tof! wat zijn het voor apen? (groot of klein?:P) En komen ze ook echt bij je? om je te bestelen?:P
    Wat leuk dat je ook Thais leert koken! is het wat te eten? en is het écht alleen maar rijst?:P
    Echt leuk dat je zoveel verhalen schrijft!
    veel plezier volgende week in de Jungle!
    xx Nynke, en de rest hier!

  • 21 Mei 2010 - 17:08

    Nico (vader Luuk):

    Hallo Aafje,

    Nou je hebt het heel erg leuk gelukkig, want ik maakte me toch wel zorgen hoor. Ben blij dat het heel goed met je gaat en dat we ons niet ongerust hoeven maken.
    Leuke verhalen ;-))

  • 21 Mei 2010 - 17:51

    Wilco:

    Zie alles voor me door je gedetailleerde verhalen, cool :D Nu nog foto's erbij (a)

  • 22 Mei 2010 - 08:27

    Britt:

    Hey Aafje,
    Erg leuk om je op deze manier te volgen! Leuk al die avonturen nu lekker naar de jungle gaaf hoor. Hier word het eindelijk ook lekker weer.
    Groetjes uit Enschede:D

  • 22 Mei 2010 - 17:21

    Mamzies:

    heeeeee kanjer, dat was weer een tof verhaal! hier mooi weer, eindelijk, met ons alles okee, volgende week open atelier, gezellig, volgende keer ben jij er weer bij!
    ga genadeloos genieten, dag lieverd, a3 l en kees

  • 22 Mei 2010 - 17:37

    Kees:

    hoe zit het nou met die snelbinders?

  • 23 Mei 2010 - 11:54

    Aafje:

    haha ga je gang maar met de snelbinders ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 24016

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: