Bangkok.. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu Bangkok.. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

Bangkok..

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

17 Mei 2010 | Thailand, Singburi

Eindelijk beginnen we het regenseizoen een beetje te merken, want het is hier nu nog veel te heet voor de tijd van het jaar. donderdag hadden we een fietstocht die niet zo leuk was door de hitte. gelukkig hadden we savonds karaoke in de bar tegenover het twinhouse dus toen hebben we ons wel weer vermaakt. Vrijdag gingen we naar een dierentuin maar dat was niet zo leuk. Je kon op de foto met apen in kleren en kleine witte tijgertjes. Erg schattig natuurlijk allemaal maar het is zo onnatuurlijk.. Heb het wel gedaan maar het was niet zo leuk. De rest van de dierentuin was ook niet zo bijzonder. smiddags gingen we nog wel naar een 100-jaar oud marktje. Het leuke van dit programma is dat je echt op plekken komt waar bijna nooit toeristen komen. Ze staren ons allemaal aan omdat we wit zijn. Ze doen een heleboel voor je, laatst hebben ze het zwembad speciaal voor ons open gedaan en de taxichauffeurs blijven altijd gewooon wachten tot je klaar bent zonder dat je extra hoeft te betalen.
Vrijdagavond hebben we met zn 7en de bus naar Bangkok genomen, waar we een hostel geboekt hadden. Eenmaal op het busstation bleek alleen dat geen enkele taxichauffeur ons wilde brengen naar dat hostel, want het zit blijkbaar midden in het gebied waar die rellen toen weer bezig waren. Er waren sowieso heel weinig taxi's terwijl het normaal superdruk is. Toen hebben we de lonely planet erbij gepakt en zijn we in een taxi gestapt naar een ander geied van de stad. IN de rest van de stad merk jeoverigens helemaal niets van de onrust, wij hebben alleen zwarte rook zien hangen boven het gebied toen we in de taxi zaten. We hebben uiteindelijk een heel mooi guesthouse gevonden in DE backpackers straat van Bangkok. De volgende ochtend moesten we heel vroeg op omdat we een fietstocht door Bangok hadden geboekt die om 7 uur begon. Grappig om te zien dat zelfs in de meest toeristische straat van Bangkok, er sochtends Monniken aan het bedelen zijn. Heel mooi om te zien dat die cultuur zelfs in de grote stad helemaal leeft. Tijdens de fietstocht gingen we door alle kleine straatjes van Bangkok, waar je normaal niet komt, zo leuk! Ook nog een stukje met een boot geweest en door het platteland gefietst. Ze hebben daar overal smalle betonnen paden boven een soort moerasgrond, want nog wel eens eng is omdat je er bijna af valt. Supergave fietstocht in ieder geval, compleet met lunch in een restaurantje waar op een poster stond "bedankt voor uw komst", zo blijkt maar weer dat alleen Nederlanders fietsen.. De gidsen konden ook sommige zinnetjes in het Nederlands, zoals "achter elkaar" enzo, haha! In Bangkok zijn trouwens ook superveel tempels, het is een beetje een betonnen stad met toch redelijk armoedge huisjes maar de tempels izjn prachtig! Smiddags wilden we naar het Grand Palace maar dat bleek dicht et zijn tussen de middag. Toen was er een erg aardige man die zei dat we in de tuktuk konden gaan naar 2 tempels en dan smiddags naar t grand palace. Wij vonden het een heel goed plan maar we hebben geleerd dat je aardige mensen niet kunt vertrouwen in Bangkok.. De tuktuks brachten ons eerst naar een hele mooie tempel. Vervolgens bracht hij ons naar 4 (!) verschillende juweliers en kledingwinkels! Bleek dus dat zijn benzine werd betaald als hij ons daarheen bracht.. Ik vond het ook al zo goedkoop, 10 baht per persoon (25ct).. Wel veel van de stad gezien vanuit de tuktuk :P en weer een ervaring rijker. Toen zijn we even terug gegaan naar het hotel en gechilld in de airco :) savonds uit geweest in Bangkok, was leuk. Volgende dag zijn we naar the weekend market geweest, een enorme markt waar ze echt alles hebben wat ke kunt bedenken. Vooral heel veel leuke kleding :) dus lekker geshopt voor weinig geld :) Toen naar t hotel en we zijn op tijd terug gegaan met de taxi en de bus want we waren best moe! Maar t was echt een heel leuk weekend! Opzich heb je Bangkok wel gezien na een paar tempels en marktjes dus dit was wel een lang genoeg weekend. Maar Bangkok was leuker dan verwacht, ik dacht dat het vooral veel lelijk beton zou zijn en dat is het ook wel maar er zijn ook veel mooie gebouwen en het is gezellig. Best spannend dat the red shirts net aanslagen deden toen wij er waren maar het negatief reisadvies van de ambassade is echt overdreven.. Als je er gewoon uit de buurt blijft is er niks aan de hand.
Vandaag hebben we armbandjes gemaakt, wat best leuk was. Een beetje rondgereden en gelopen want we hebben nu de introductieweek haha. Vanavond hebben we geloof ik een soort feestje. Komend weekend gaan we misschien naar watervallen hier in de buurt die heel mooi zijn. Ik ga waarschijnlijk ook nog een week in een olifantenkamp werken in het noorden in plaats van het weeshuis hier. Omdat ik toch liever afwisseling wil eigenlijk.. Eva en Laura en Marloes gaan het ook doen.
Verder heb ik niet zoveel nieuws.. vind het hier in ieder geval heel leuk en heb het idee dat ik al een maand weg ben in plaats van een ruime week.
Ik ben bezig een fotoalbum aan te maken maar ik moet even mn foto's uitzoeken en het duuuuuurt zo lang hier vooral als er zoals nu veel mensen op internet zitten. Maar ik zla proberen er volgende keer foto's op te zetten want dat wil ik wel met jullie delen! Het is hier zo mooi :)
Hoop dat alles in Nederland ook een beetje goed is :) kusjes

• 17 Mei 2010 - 08:35

Mandy:

Jeej, weer een leuke weblog! Mooi dat het leuk is daar:D En leuk dat je in een olifantenkamp gaat werken! En ik ben blij dat je niet zo veel merkt van de rellen in Bangkok! Nou, veeeeeel plezier! xxx

• 17 Mei 2010 - 16:10

Kees:

hey aafje is het goed als ik je snelbinders leen? anders hebben ze niks te doen.

• 17 Mei 2010 - 16:56

A3:

hee sgatje, wat heerlijk zo snel na je belletje al een uitgebreid verslag, wat schrijf je toch leuk, tis net of we er bij zijn!
    ik zou persoonlijk me snelbinders nooit aan kees uitlenen, maar ja....
    verder worden de muren op de kinderafdeling zoooooo mooooooiiiii, iedereen is blij! leuk van die olifanten, zeker doen!
    ennee............ik vind nu echt die ierland foto niet meer kan hoor!! dusse.../........ kus van je mamzies

• 18 Mei 2010 - 12:22

Jeannette Hoeben:

Hoi spetter! Ja Thailand is leuk hè,eigenlijk moet je ook nog een leuk eilandje bezoeken!Leuk je reisverslagen te lezen,ben ook errug benieuwd naar je foto's. Goed dat je van alles onderneemt, blijf genieten, weet je wat ik ook erg leuk vond, de kloosters en de monks natuurlijk ennn het heeerlijke eten! Ik wens je een fantastische tijd en blijf genieten!!
    Liefs:Jeannette(v.d.lonely planet..)

• 20 Mei 2010 - 19:12

Mamz:

fijn weer even gebeld..... voor wie dat ook makkelijk en goedkoop wil via nr. 0900-5050262 wacht op welkom en daarna aafjes nr gaat goed!!!!!kost 2 ctpm.
    let op het is daar 5 uur later!!! ik stuur meestal eerst een sms zo van overhoeveeluur kan ik bll?
    ze heeft t super!!!!!
    hee kanjer wat geweldig wat je doet!!!! xx mamzies