jungleweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu jungleweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

jungleweek

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

28 Mei 2010 | Thailand, Singburi

afgelopen weekend de 7-steps waterfalls gezien in kanchaniburi. Echt supermooi, wel een stuk hiken naar boven want het waren er echt 7. Boven konden we eindelijk zwemmen in het blauwe water met de visjes die aan je tenen knabbelen. Wat een paradijsje!
Zondag gechilld bij het zwembad en ons voorbereid op een weekje primitef zijn..
Maandag op weg naar het national park, 3 uur hobbelen in zo'n leuke open Greenway auto met harde bankjes, top! (Foto's uploaden heb ik overigens maar opgegeven.. Misschien doe ik er een paar op waarbenjij.nu maar zo'n album duurt hier zooooo lang.. Dus dat wordt nog een maandje wachten!) Maar toen waren we er. Die dag niks meer gedaan behalve de tentjes opzetten met onze ontzettend handige maar oncomfortabele dunne matjes erin. Savonds kampvuur gehad met 2 rangers van daar die Thaise liedjes voor ons zongen met gitaar erbij. Ze vonden ons zo aardig dat we in slaap zijn gevallen met vals zingende Thaien naast de tent die af en toe wel erg dichtbij de tent kwamen om onze namen te roepen. Ik geloof niet dat ze zoveel blanke meisjes tegenkwamen daar haha.. Gelukkig zijn ze buiten gebleven.
De volgende ochtend zijn we na een heerlijk ontbijt van wit brood met pindakaas (wat een verademing na die eeuwige rijst) achterin een niet zo verende pick up over wel heel erg hobbelende paadjes de bergen in gegaan. Na een uurtje waren we blij dat we eruit mochten, we mochten eindelijk de jungle in! Voor ons uit liep een ranger met zon groot hakmes wat hij alleen gebruikte om af en toe heel stoer een heel klein takje af te hakken. Anyway, het was wel een echte supertoffe jungle. Af en toe kwamen we uit bij een waterval, wat in mijn ogen een doodlopend punt zou moeten zijn, bleek dat we er doodleuk tegenop moesten klimmen. Ik heb maar niet naar beneden gekeken, in Nederland had ik al lang 3 touwen om mn middel gehad.. Dat was wel heel leuk :) gelukkig geen beesten gezien.. na 3 uurtjes door de jungle kwamen we uit bij een grote waterval. Daar gingen we onder douchen om af te koelen. Overigens was de temperatuur daar heel chill, iets van 25 graden, een verademing na de 38 graden in Sing Buri. Daarna kwamen we aan bij een hilltribe-huisje bovenop een berg met een geweldig uitzicht. Daar mochten we onze tentjes opzetten! Heerlijk gegeten en op tijd slapen want het wordt om 7 uur donker.
Woensdag zijn we sochtends wat grotten gaan bekijken met af en toe wel heeel smalle laustrofobische doorgangetjes. Een van de grotten had een Boeddhabeeld en was onderdeel van een tempel. Tempels daar zien er trouwens wel anders uit dan die ik gewend was, dit was duidelijk een arme tempel. maar 1 boeddhabeeld en verder zag het er gewoon uit als een huis in plaats van de prachtige versierde tempels de we overal hebben gezien.
(overigens viel net de stroom hier uit.. blijkbaar is waarbenjij.nu berekend op slechte internet verbinding want alles stond er nog! xD)
Daarna zijn we een berg van 1100 meter gaan beklimmen! OK we hebben maar 800 meter geklommen.. Maar met een fles zand die we van een monnik hadden gekeregen want hij was een tempel aan het bouwen op de top van de berg (waarom je een tempel op een praktisch onbereikbaar punt bouwt is me een raadsel..) en het ging nogal langzaam omdat ze e materialen niet boven konden krijgen. Dus nu hebben we ook meteen een goed kharma :) Anyways, het was zoooooo zwaar voor iemand die 0,0 conditie heeft maar ik heb het gered =D soms waren het trappetjes en soms ook gewoon alleen maar steil, maar I did it :) boven was er top uitzicht en inderdaad stond er een mini tempeltje in aanbouw. Na even uitpuffen gingen we weer naar beneden wat ook nog niet zo makkelijk bleek. De monnik was erg blij dat we hem hadden geholpen. Terug op het kampterrein waren er hilltribe kindjes die een dansje voor ons gingen doen. Het was heel schattig maar je zag wel aan hun handjes en voetjes dat het arme kindjes waren. Gelukkig gingen ze wel naar school. Na de dans hebben we nog een hele tijd met ze gespeeld (tikkertje en zakdoekje leggen is niet ideaal als je net een berg hebt beklommen.. xD) maar zij vonden het helemaal geweldig. We gaven hen onze camera's en daar hebben ze zich mee uitgeleefd dus nu heb ik 100 foto's op mn camera van katten en kindjes en onszelf. Maar geweldig om ze zo'n lol te zien hebben.
De volgende dag gingen we weer in de hobbelende pick up terug naar de normale weg. We zouden naar een zgn. homestay gaan en daar slapen maar dat vonden we eigk niet eerlijk omdat de andere groepen in een hote en in een resort waren geweest. Dus had onze begeleidster Kung (die trouwens de leukste begeleidster tot nu toe was, zij at teminste met ons aan tafel) even iets voor ons geregeld dus toen mochten we toch naar een hotel. Daarvoor moesten we nog wel 3 uur wachten en vervolgens 2 uur in de Green Way auto maar toen hadden we eindelijk een heerlijk bed na 3 nachten dun matje. Nog even wat gedronken in het plaatsje daar waar de mensen weer eens niet gewend waren aan blanken en waar we dus weer aangestaard werden, en er werden allerlei liedjes aan ons opgedragen door de gitaarspelende man en de band die daar speelde. Ik kijk er al niet meer zo van op haha. Vanochtend weer terug met de auto naar Sing Buri, langs een marktje. En toen eindelijk weer bij het Twinhouse :) Het was een vermoeiende maar superleuke week!
Komend weekend lekker uitrusten en dan ga ik voor een weekje in het weeshuis werken!
ik begin trouwens wel een beetje heimwee te krijgen maar daar kom ik wel overheen ;)
xox

• 28 Mei 2010 - 12:47

Mandy:

Heb de watervallen gegoogled, mooi!:D Ziet er inderdaad wel uit als een paradijs. Cool dat jullie de monnik hebben geholpen, haha. En wel grappig, die Thaien voor jullie tent:P En toch lekker een hotel geregeld, jeej! Hebben jullie wel verdiend na al dat klimmen:P

Veel plezier dit weekend en natuurlijk in het weeshuis volgende week.

xx Mandy

• 28 Mei 2010 - 13:57

Mamszls:

jee wat gaaf, er wordt wel heel wat gegitaard daar door die thaiii, kun je ook nog wat spelen? lekker nagje in t hotel gehad?

Leuk die olifantefoto, veel plezier met de kindjes lieve knufzz v onz

• 28 Mei 2010 - 15:06

Joram:

Wauw, wat een boel geklim! Veel plezier verders in het paradijs daar :)

• 28 Mei 2010 - 17:07

Wilco:

Ik ben heeeel benieuwd naar je foto's ;) nog een maandje!

• 28 Mei 2010 - 17:31

Karin De Waal:

Hoi Aafje,
    Wat gaaf om je verslagen weer te lezen. Wat een avonturen! Heel veel plezier en veel succes volgende week in het weeshuis ..... enne .... hou ons op de hoogte!
    Groetjes uit De Kwakel.

• 28 Mei 2010 - 18:22

Nico (vader Luuk):

Nou Aafje, het is weer een heerlijk verhaal dat je ons voorschotelt. We genieten er hier van. Van de week was ik nog even bij je vader langs, maar hij was in Zeeland op vakantie. Kees zette een lekker kopje koffie voor me.
    Groetjes!

• 02 Juni 2010 - 15:29

A3:

ons oude vertrouwde hippo - beest start een internationale carriere, van mst enschede tot weeshuis in sing buri, hihi
    maak je ook fotoos???????
    dikke knufz, xxxxxxxxxxxxx

• 02 Juni 2010 - 15:29

A3:

maak je ook fotoos???????
    dikke knufz, xxxxxxxxxxxxx