sleeping with the munks ;) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu sleeping with the munks ;) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

sleeping with the munks ;)

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

12 Mei 2010 | Thailand, Singburi

Ik doe even een kort verslagje want heb echt wel iets bijzonders meegemaakt. we hebben namelijk afgelopen nacht bij de tempel geslapen! niet in de tempel, want monniken mogen niet bij vrouwen in de buurt komen, maar wel ernaast. We hadden allemaal witte kleren aan, want dat moet daar, en zijn gaan mediteren met de monniken. We hebben zittend (think about the air), staand, lopend (think: left, light, left, light) en half (heel) slapend gemediteerd. Wij hebben een leuke begeleider die engels spreekt met een zwaar accent dus dat is wel eens lastig (en grappig dus ;)). Maar hij is wel erg enthousiast en heeft iemand uit onze groep een half uur lopend laten mediteren en hij heeft ons veel uitgelegd. we moesten om half5 opstaan om te chanten (een soort zingen), en daarna met de monniken mee te lopen toen ze bedelden. Deze monniken mogen nl zelf geen eten kopen. we hadden ze ook al een keer sochtends eten gegeven. Dan doen ze ook een soort gebedje voor je en dan heb je goede kharma, want dat hebben we ook geleerd. je mag bijv. geen dieren doden want dan zullen ze altijd iets terugdoen. Dat hebben we gemerkt, er waren zoveel muggen op de kamer en die hebben we allemaal doodgemept, en toch werden we met muggebulten wakker..
Anyway, t was een bijzondere ervaring. De monniken mogen geen vrouwen aanraken dus gingen ze wel een beetje voor ons uit de weg. Maar de hoofdmonnik heeft ons een heleboel uitgelegd over het Boeddhisme, heel interessant. Ik vind het best een mooi geloof en eigk is mediteren helemaal niet zo zweverig. Niet dat ik de trance heb bereikt, haha, maar tis gewoon een soort slapen. Tijdens het mediteren viel ik bijna in slaap terwijl ik snachts niet kan slapen.. maar dat was goed voor een beginner geloof ik.
we hebben ook geleerd hoe we respect moeten tonen voor boeddha als we in de tempels zijn, dus dat kunnen we nu ook :)
al met al een hele mooie ervaring om te zien hoe de monniken leven, heb wel echt respect voor ze gekregen, niet alleen voor de manier waarop ze leven, maar ze stralen van zichzelf ook iets uit. letterlijk en figuurlijk hebben ze iets ontastbaars. ze hebben ons ook nog geblessd en we hebben een klein boeddhaatje gekregen toen er een paar monniken op bezoek kwamen in het twinhouse.
Gisteren begon het (toen wij in de open taxi zaten..) keihard te onweren, het regenseizoen is namelijk net begonnen. Best fijn, want dan koelt het een beetje af. Maarja, ik zat met mn witte kleren voor in de tempel in het meest open gedeelte van de auto, natuurlijk =_= maar wel lekker iets koeler, dat is hier denk ik iets rond de 30 graden.

morgen gaan we geloof ik een fietstocht hier in de buurt maken, vrijdag gaan we naar een dierentuin en vrijdagavond gaan we met zn 6en naar Bangkok! :)

weet niet wanneer ik weer iets laat horen, denk niet zo snel al deze keer want de monniken waren wel heel gaaf :)
hoop dat met jullie alles goed gaat en dat het weer ook wat beter is in NL (a)
kusjes Aafje

  • 12 Mei 2010 - 13:45

    Wilco:

    Cool :) terwijl elke dag hier in Nederland hetzelfde is maak jij allemaal vette dingen mee :D!

  • 12 Mei 2010 - 14:54

    A3:

    gaaf hoor, wat ben je een bofkont,en wat was het heerlijk om je even gesproken te hebben vanmiddag! blessings!
    je mamzies

  • 12 Mei 2010 - 17:18

    Nico (vader Luuk):

    Hallo Aafje,

    Nou, wat een geweldige ervaring! Leuk om te horen dat je er zo enthousiast over bent! Het spat er van af!

  • 13 Mei 2010 - 06:59

    Kirsten:

    Hallo Aafje,

    Je kent mij niet, maar ik ben een vriendin van Mandy van school en ook degene die dat andere meisje dat naar Thailand reist en hetzelfde doet als jij, Marit Blank, kent.
    Heel veel plezier verder en geniet ervan! :)
    Zal vast lukken!
    xx

  • 13 Mei 2010 - 12:50

    Britt:

    hee aafje,
    Wat mooi om allemaal mee te maken zo zit je opeens in een hele andere wereld.
    Heel veel plezier en geniet ook van de warmte hier is het zo koud het lijkt wel herfst.
    Liefs,
    Britt

  • 14 Mei 2010 - 10:36

    Oma Van Wartum:

    hallo Aafje!!
    Ik ben in Enschede en las juist je mooie weblog, leuk dat je al zoveel mooie dingen hebt meegemaakt! We zijn jaloers op de temperatuur, hier is het 10 graden,)-:
    Fijn je smsje te krijgen, je hoort ook van mij hoor.
    heel veel liefs van je trotse oma. dikke kus!

  • 16 Mei 2010 - 11:23

    Ankie:

    Aaaaah jaloers, valt wel mee hoor, mediteren bij de monniken, staat nog op mijn lijstje (voor mijn volgende leven ben ik bang). Weer geweldig verslagen en het geeft een kleine inkijk in jou leventje daar. Hoop nog op meerdere vervolgverhalen. X xl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 24018

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: