Great news - Reisverslag uit Galway, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu Great news - Reisverslag uit Galway, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

Great news

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

11 November 2012 | Ierland, Galway

Hoi!

Zoals ik al zei in mijn vorige verslagje - mijn weblog bijhouden is niet meer mijn sterkste punt. Gelukkig betekent dat in dit geval dat het goed met me gaat, dat ik het hier best wel druk heb en dat ik thuis niet zo erg mis. Nog steeds niet, eigenlijk. Ik mis af en toe vrienden en familie wel, maar ik heb helemaal niet het gevoel dat ik ver weg ben. Met skype, facebook, ryanair..

De afgelopen weken en vooral weekenden zijn superdruk geweest. Hopelijk kan ik me alles nog een beetje herinneren want het is allemaal heel snel gegaan. Eerst ben ik een weekendje in Cork geweest, op bezoek bij mijn SU vriendinnetje Serena. Zij komt uit Italie en studeert dit jaar in Cork. Het was heel gezellig en Cork is een leuke stad. We hebben de Blarney stone gekust, wat ons de gift of eloquence heeft gegeven. :)
Het weekend daarna heb ik de Griffins opgezocht, het gezin waarbij ik heb gewoond toen ik de vorige keer in Ierland was. Heel fijn om ze weer te zien. De kids zijn iets gegroeid, maar verder was het allemaal nog precies hetzelfde. Ze hebben ons (Charlotte was mee) uitgenodigd om nog een weekend te komen, aangezien die ene dag dat we er waren (uiteraard) veel te kort bleek te zijn.
Het weekend erna hebben Charlotte, Georgianna en ik een tripje gemaakt met de archeology society naar county Sligo. Daar hebben we een kasteel bekeken en zijn we passage tombs in geweest. Dit zijn plaatsen waar ze de doden begroeven, ooit heel lang geleden, en die gezien werden als overgangsplek tussen deze wereld en de andere wereld. Als het lukt zal ik wat foto's online zetten, want het was boven op een heuvel en het uitzicht was geweldig :)
Datzelfde weekend kwamen mijn moeder en Louise naar Galway! Heel leuk om hen te laten zien waar ik woon en hoe Ierland is. We hebben een tripje naar Connemara gemaakt en ik heb een beetje Galway laten zien en alles.
Daarna ben ik voor een paar dagen naar Budapest gevlogen, waar een event was van AEGEE! Heel leuk om allemaal mensen te zien die ik gemist heb en in Budapest te zijn en het was heel heel fijn! Toen ik terugkwam had ik voor het eerst heimwee. Gelukkig is dat nu weer over.
Een paar dagen nadat ik terugkwam uit Budapest kwamen papa en Astrid me opzoeken! Ook heel leuk en fijn :) Toch wel heel leuk om Galway te laten zien zodat ze ook echt weten hoe ik een beetje leef hier enzo.
En ik ben nu net terug van 2 dagen Connemara. Connemara is het gebied ten noordwesten van Galway. Het is een prachtig en heel bijzonder natuurgebied, maar het belangrijkste van dit weekend was dat het onderdeel is van de Gaeltacht, de plaatsen in Ierland waar Iers nog als eerste taal wordt gesproken. We gingen er heen als tripje vanuit mijn Ierse les. Heel leuk om een weekend alleen maar omgeven te zijn door de taal. We kregen lessen en we zijn een stuk gaan wandelen in Connemara om wat van de geschiedenis te leren en savonds was er muziek en dans en gingen we zelf ook dansen. Heel leuk om even een soort van onderdeel van de cultuur daar te zijn. En om te ervaren dat Iers gewoon echt nog wordt gesproken. In Galway spreekt niemand het echt, al is bijna alle informatie enzo wel tweetalig. Maar in de Gaeltacht wordt je gewoon aangesproken in het Iers. Een hele goede manier om de drempel van een vreemde taal spreken een beetje lager te maken.

Dat was in het heel kort een beetje de dingen die ik hier heb gedaan de afgelopen tijd. Tusendoor heb ik overigens ook nog gewoon gestudeerd en de gewone dingen in Galway gedaan hoor :) Nu gaat het helaas wat drukker worden met essays schrijven en tentamens, want het einde van het semester komt eraan. We hebben nog maar 2 weken college.. De tijd is super snel gegaan. Maar eerst komt Ilse nog bij me op bezoek! :)

En dan nu het belangrijkste en eigenlijk ook wel het leukste nieuws: Ik blijf nog een semester in Galway :D Het duurde even voordat er overal toestemming was gegeven, NUIGalway doet eigenlijk niet aan verlenging namelijk. Maar mijn motivatiebrief was overtuigend genoeg want het mag! :D Het bevalt me hier heel goed en ik heb heel veel zin om nog meer te leren over Ierland. Het is echt een verrijking voor mijn studie in Nederland om hier nog langer te studeren. Daarnaast vind ik het ook gewoon heel fijn om hier te wonen. Ik was natuurlijk sinds de vorige keer al een beetje verliefd op dit land, en dat is eigenlijk alleen maar meer geworden. Bovendien is het zo dicht bij Nederland en heb ik gemerkt dat afstanden ook maar relatief zijn.

Met kerst kom ik wel een paar weken terug om even in Nederland te zijn! Maar daarna mag ik weer terug naar mijn geliefde Ierland voor 4,5 maand.

Zo gaat het dus met mij. Hopelijk gaat het ook goed met jullie. Liefs en tot kerst! xx

  • 11 November 2012 - 23:11

    Hester:

    Hi Aafke!

    Wat leuk om te lezen dat je nog een semester blijft! Ga je dan ook daar LAS afmaken,
    of plak je er nog een jaartje aan vast?

    Spannend hoor, alles. Volgens mij is Ierland gewoon het land waar je je vorige leven gewoond hebt, als ik het zo lees ;)

    Heel veel plezier gewenst nog daar!

    X. hester


  • 11 November 2012 - 23:11

    Hester:

    Schreef ik nou serieus Aafke? Aafje dus ;-)

  • 11 November 2012 - 23:14

    Ilse:

    Leuk, leuk, leuk! Jaaa, ik kom op bezoek. En maar goed ook! Anders had ik je een heel jaar niet gezien :(

  • 12 November 2012 - 12:13

    Mandy:

    Helemaal gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 24138

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: