Life in Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu Life in Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

Life in Galway

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

02 Oktober 2012 | Ierland, Galway

Lief Nederland,

Ik ben geloof ik niet meer zo goed in weblogs bijhouden. In ieder geval een stuk slechter dan vorige keer in Ierland. Maar het gaat wel gewoon goed met me hoor :)

Ik heb het ook wel een beetje druk eigenlijk. Aangezien het semester hier 12 weken duurt, moet ik 30 studiepunten halen in 12 weken, iets waar ik in Nederland denk ik iets van 20 weken over doe (2 blokken). Iets meer werk in iets minder tijd, dus. Wat helpt is dat mijn vakken echt heel leuk zijn. De eerste 2 weken mocht ik naar elk college dat ik wilde, en dat heeft heel goed geholpen met kiezen. Ik volg nu 3 vakken van de bachelor 'Celtic civilization', 2 vakken van archeologie en het vak Irish for beginners. Iers is echt een hele moeilijke taal, de uitspraak en de manier waarop je het schrijft lijken helemaal niet bij elkaar te passen. En het gaat ook nog eens heel erg snel. Maar het is wel heel leuk om te leren, omdat het een heel poëtische taal is, met heel veel verwijzingen naar god en de goden en de duivel enzo. Het geeft een nieuwe kijk op het Ierse wereldbeeld. Daarnaast volg ik vakken over de geschiedenis van Ierland en over de Ierse en Keltische identiteit. Het is een geweldige plek om dit allemaal te leren, aangezien NUIG (National University of Ireland Galway) een van de belangrijkste plekken voor Irish studies is. Met een van mijn vakken zijn we al op field trip geweest naar een Royal Site, the Hill of Tara, vlakbij Dublin, wat echt geweldig was. Onze docent is een archeoloog die daar zelf jaren onderzoek heeft gedaan dus hij kon er heel veel over vertellen.

Naast de colleges zijn er van NUIG ook een heleboel leuke clubs en societies. Er is echt heel veel te kiezen, van de juggling society tot de Harry Potter society tot de archeologie society. Ik ben begonnen met Irish dancing, ga vanavond hiphop dancing proberen en er zijn ook veel meetings van de societies waarbij je free food en free drinks krijgt dus dat is ook fijn. :) Het is een leuke manier om mensen te leren kennen. Uitgaan is hier anders dan in Nederland, onder andere omdat de pubs en clubs veel eerder dichtgaan dan in Nederland. De pubs zijn geweldig voor de muziek, er is in elke pub elke avond live muziek, en het is ook overal anders. Van pop bandjes tot traditional music, van oude Amerikaanse classics tot punk. De clubs zijn hier wel minder leuk, want de muziek is niet zo goed daar. Maar als er leuke mensen zijn is het toch wel leuk, dus ik vermaak me wel :)

Overigens heeft Galway afgelopen zondag de finale van de All-Ireland hurling champions verloren van Kilkenny. Nu ben ik niet zo'n sport fan, maar dit vond ik dus best wel erg. Het is heel leuk en exciting om de wedstrijd te kijken in een pub met allemaal locals. Hurling is sowieso best een leuke sport om te kijken, het gaat heel snel en er mag heel veel zodat ze elkaar af en toe bijna de hersens inslaan, maar het is in ieder geval best interessant :) We hadden gehoopt op een goed feestje in de straten van Galway als ze zouden winnen, maar dat gebeurde dus niet, helaas.

Daarnaast heb ik het ook heel gezellig met mijn huisgenootjes, Charlotte en Georgianna. Georgianna komt uit New York, en ze is half Iers. Overigens zijn hier sowieso heel erg veel Amerikanen, die allemaal Ierse voorouders schijnen te hebben. Daarnaast zijn er ook best wel veel andere Erasmus studenten, maar gelukkig zijn er het meeste Ieren :)

Oh, mijn adres is dus:

Apartment 401
Niland House
Merchants Road
Galway
Ireland.

Aan postcodes en huisnummers doen ze hier niet :)

Anyway, ik heb het dus prima naar mijn zin hier. Galway en de omgeving is prachtig, er zijn zoveel leuke dingen te doen hier, mijn colleges zijn echt heel interessant, de mensen zijn leuk en ik voel me hier thuis. Ik voel me hier zo thuis dat ik overweeg om nog een semester te blijven. 4 maanden is zo kort. Maar dat moet allemaal nog uitgezocht worden, en misschien kan het wel helemaal niet, dus voor hetzelfde geld zit ik volgend semester toch weer in Utrecht ;)

Liefs Aafje

  • 02 Oktober 2012 - 21:19

    Mandy:

    Hey,

    Super gaaf allemaal! Mooi dat je het goed naar je zin hebt en dat jullie leuke huisgenoten hebben. En je vakken klinken heel interessant! Wel heftig hoor, zoveel punten in zo weinig tijd. Ik ben wel erg benieuwd naar je leventje daar!

    Geniet ervan :)
    En oh, we moeten nog skypen!

    xx

  • 03 Oktober 2012 - 20:30

    Marit:

    Klinkt fantastisch!

  • 04 Oktober 2012 - 15:32

    A3:

    hey, nog twee weekkies en dan gaan we het zelf zien en beleven met jou(w Galway)xxx a3 en l

  • 19 Oktober 2012 - 13:56

    Sarah:

    Hihi betekend dat dat als je terug bent dat we weer even flink gaan stappen? :)
    Veel plezier daar nog! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 24144

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: