Ons eigen appartement en Ierland is leuk :) - Reisverslag uit Galway, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu Ons eigen appartement en Ierland is leuk :) - Reisverslag uit Galway, Ierland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

Ons eigen appartement en Ierland is leuk :)

Blijf op de hoogte en volg Aafje

25 Augustus 2012 | Ierland, Galway

Charlotte en ik zijn veilig aangekomen in Galway, en het is hier fijn. De eerste dagen hebben we wel wat regen gehad, maar toen we vandaag aan de kust en op het platteland waren scheen de zon. Het gras is zo groen als de zon schijnt! Het is hier echt heel mooi. Ierland maakt me heel blij. En ik mag hier nog 4 maanden blijven!

We hebben 2 nachten in het hostel geslapen, maar eigenlijk hadden we de tweede dag al een appartement gevonden. We hadden weinig keus want er is eigenlijk maar één iemand die appartementen voor minder dan 9 maanden aanbiedt. We zijn er meteen gaan kijken en het zag er heel leuk uit. Charlotte en ik moeten onze slaapkamer delen en we moeten het appartement nog delen met 2 andere internationale studenten, maar verder zijn er eigenlijk alleen maar positieve dingetjes. Echt een geweldige locatie, minder dan 5 minuten lopen naar het centrum en ook zoiets naar de zee. En het is heel groot. Helaas was het heel duur, maar de mevrouw van het accommodation office van de universiteit had ons al toegefluisterd dat we wel konden onderhandelen met meneer Oliver Niland, de landlord. Dat is ons gelukt, of het is hem gelukt om ons te laten geloven dat het gelukt is. In ieder geval zijn we tevreden, en wonen we dus nu al in ons appartementje! Er komen dus nog 2 andere studenten bij, maar het is echt heel groot dus dat is vast geen probleem.

Het adres zal ik online zetten als ik het precies weet, ik weet niet of ze hier aan postcodes enzo doen.. In ieder geval is het aan Merchants Road, in Niland's house, appartement 401.

Galway is niet zo’n hele kleine stad (voor Ierse begrippen dan), maar het heeft wel een heel klein schattig centrumpje met leuke traditionele pubs waar elke avond muziek is. De universiteit ligt vlakbij het centrum en heeft een heel mooi oud hoofdgebouw wat er echt net zo uitziet als op de plaatjes. Vanuit het centrum loop je in 5 minuten naar de zee. Alles ligt heel dichtbij elkaar en we wonen dus ook dichtbij alles. :) Verdwalen kan hier niet, gewoon de rivier volgen en je komt weer op een bekende plek. Heerlijk om lekker rond te slenteren door de straatjes hier. De campus van de universiteit was iets lastiger toen we er gisteren rondliepen, maar ook daar stroomt de rivier dus kom je er uiteindelijk wel uit. Het is heel leuk om hier nu al te zijn, donderdag begint de introductie pas, dus we hebben even de tijd om te wennen aan alles hier. Het is ook heel fijn dat we samen zijn, dingen regelen is toch fijner als je niet alleen bent. En het is gezellig natuurlijk. :)

Aangezien we ons plekje dus al gevonden hebben, hadden we vandaag tijd om een bustour te maken naar de Cliffs of Moher en the Burren, een prachtig natuurgebied in county Clare, wat ten zuiden van Galway ligt. Een deel daarvan was lopen in het natuurgebied, bestaande uit heuvels die bijna helemaal bedekt zijn met kalksteen, maar waar planten groeien die in de rest van Europa niet kunnen groeien door het vele vocht dat hier natuurlijk is. De Cliffs of Moher had ik al gezien, maar ze waren nog steeds prachtig. En de zon scheen de hele dag. Dat maakt de groene velden nog veel groener en de Ierse mensen nog veel blijer en dus de dag nog veel mooier. Ik zal morgen even wat foto's online zetten :)

Komende week gaan we nog wat dingetjes regelen, een beetje settelen, hopelijk onze huisgenootjes leren kennen en de stad een beetje eigen maken. Daarna beginnen de serieuze dingen, al geloof ik dat we de eerste week alle colleges mogen volgen die we willen om te kijken wat we leuk vinden, dus dat valt ook nogal mee. En daarna ga ik allemaal leuke vakken over Ierland volgen. En zelfs als dat vervelend wordt dan maakt het ook niet uit, want ik woon in Ierland en dat maakt alles goed. :)

Liefs Aafje

Ps: Ik ben niet bereikbaar op mijn Nederlandse telefoonnummer, mijn Ierse nummer is: +353877068310 :)

  • 26 Augustus 2012 - 17:26

    Ilse:

    Aww Aafje, ik ben zo ziekeljk jaloers op jou he! Wat is het daar super mooi!! En de Universiteit ziet er ook echt prachtig uit. Wil echt graag mijn rooster, zodat ik kan plannen wanneer ik naar je toe kan komen! Kan niet wachten! Succes met je eerste college's!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Augustus 2012 - 18:22

    Julia:

    Wat klinkt het leuk daar! (en wat mis ik ierland nu) heel veel plezier en geniet nog een beetje extra voor mij :)
    Groetjes Julia

  • 26 Augustus 2012 - 19:22

    Sara:

    Wow! Gorgeous! West coast of Ireland is one of my favorite places (even more than Terschelling!). Great photos. The one of you by Cliffs of Mohr reminds me of your cousin Sas! Zoentjes!

  • 26 Augustus 2012 - 19:31

    Wilco:

    Je verhaal en foto's maken me helemaal enthousiast om mss toch maar langs te komen ;) dan maar met regenpak ^^! Veel plezier de komende maanden :)!!

  • 26 Augustus 2012 - 20:39

    Pappa:

    Leuk hoor, even meeleven met jou in Ierland. Geniet er maar van. X

  • 27 Augustus 2012 - 09:39

    Marijke (Activity International):

    Hey Aafje!

    Wat leuk, weer in Ierland;-) Het gras is echt megagroen in Ierland, dat klopt! Ierland is zo groen als dat je het altijd op tv en in brochures ziet! Heel veel plezier daar:-)

    Groetjes,

    Marijke

  • 01 September 2012 - 21:31

    Mamz:

    hee meid, ziet er goed uit en jij ook! morgen skypen??? kus a3 en l

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 24142

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: