weeshuis - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu weeshuis - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

weeshuis

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

04 Juni 2010 | Thailand, Singburi

mijn week in het weeshuis is ook alweer voorbij. Hoewel het niet de leukste week was, onder andere doordat ik een beetje moe was, was het wel heel bijzonder om mee te maken. Ik heb de kindjes een beetje lesgegeven maar dat bleek nog knap lastig aangezien ze alle spelletjes en liedjes al kenden maar geen idee hadden wat ze eigenlijk zeiden.. Ze kunnen erg goed rijtjes opdreunen zoals het alfabet, maar woorden spellen kunnen ze dan weer niet. Lesgeven was wel erg leuk want ze zijn heel erg lief. De eerste dagen heb ik wat lesgegeven en gespeeld met ze. Je kon ook schilderen dus ik had mams gevraagd om een plaatje van een makkelijke hippo op te sturen, dus die staat nu op de muur in het weeshuis :) Het was wel heel bijzonder om zo met die kids om te gaan, ze willen zo graag met je spelen en vandaag had ik ballonnen en maskertjes voor ze meegenomen en ze vonden het zo leuk! Ze zijn blij met de kleinste dingetjes en ik heb niet 1 kind zien huilen. Daar kunnen de verwende Nederlandse kinderen nog wat van leren denk ik. Zelfs in die 5 dagen dat ik er was heb ik al een band gekregen met de kids en ik vond het eigk best moeilijk om weg te gaan vandaag want ze kwamen achter me aan rennen om te knuffelen en gingen op allemaal ballonnen schrijven "I love you" enzo. Als ik er langer dan een week was geweest had ik ze echt goed les kunnen geven dat was wel leuk geweest. Aan de andere kant vond ik het ook wel lang genoeg en ben ik wel blij dat ik elke week iets anders doe. Maar het was echt een week om nooit te vergeten!
Maandagochtend vertrek ik naar het olifantenkamp ergens in het noorden. Vanaf daar vrijdag terug naar het twinhouse voor 2 nachtjes en dan vlieg ik zondagavond naar Kuala Lumpur! Vrijdagochtend vlieg ik dan terug naar Koh Samui en dan heb ik nog 10 chille dagen :)
Het is hier zo mooi en zo leuk, natuurlijk wordt ik door de bevolking hier nog steeds als falang beschouwd maar eigenlijk voel ik me hier best thuis. Ik ben ergens wel blij dat ik al op de helft zit want ik mis thuis ook wel een beetje maar aan de andere kant is het gewoon zo tof om hier te zijn! I love Thailand :) en vooral de mensen!
kusjes

  • 04 Juni 2010 - 19:30

    Mams:

    hee wat een leuke meel weer, en wat leuk van de hippo, wat lezen we het weer met plezier, dag lekker sgatje, geniet! a3 en l

  • 07 Juni 2010 - 09:15

    KC:

    Check je Facebook!
    Woehoea!!!

  • 11 Juni 2010 - 14:31

    Ankie:

    't blijft geweldig leuk om je verhalen te lezen en te merken dat je het zo naar je zin hebt. nog veel plezier bij de dikhuiden en voor de laatste week lekker rust toegewenst. dick en ik gaan een weekje weg dus komt er van een volgend berichtje waarschijnlijk niks meer, dikke hug.

  • 14 Juni 2010 - 06:47

    Nico (vader Luuk):

    Hallo lieve Aafje,

    We kijken uit naar je terugkeer en naar je mondelinge verhalen en foto's. Lekker genieten nog van de weken die je nog hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 24025

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: