het land van de glimach - Reisverslag uit Oude Meer, Nederland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu het land van de glimach - Reisverslag uit Oude Meer, Nederland van Aafje Wardenaar - WaarBenJij.nu

het land van de glimach

Door: Aafje

Blijf op de hoogte en volg Aafje

09 Mei 2010 | Nederland, Oude Meer

daar ben ik dan! ten eerste: HET IS ZO WAAAARM!!!!! Het begint inmiddels een klein beetje te wennen maar het is nog steeds heet. Het voelt een beetje zoals in een kas ofzo, alleen kan je er niet uit.. vandaag was het 39 graden. Zijn jullie al jaloers? :)
Mijn vlucht ging goed, Dubai airport is echt te mooi gewoon, met watervallen en veel te veel roltrappen enzo. Verder had ik een beetje een saaie vlucht, ik zat beide keren naast slapende mensen. En ik kon natuurlijk niet slapen. Net als vannacht, in de superwarme kamer zonder airco.. Dus ik heb al een tijdje niet zo goed geslapen maar het gaat prima met me :) Het " kamp" is heel mooi, bestaat uit allemaal schattige kleine huisjes en een gemeenschappelijke ruimte. Ik slaap met Eva op de kamer, dat is dat meisje dat ik had gezien bij Liberal arts and Sciences haha.. We hebben een badkamer met zn 2en dus dat is prima. Met een koele douche ;) Maar er lopen wel gekko's binnen, vooral in de badkamer.. moest daar wel even aan wennen want ik hou niet zo van beestjes. Het zijn kleintjes, gelukkig kunnen de grote niet binnenkomen, maar die hebben we wel gezien al, zo'n 20 cm denk ik..
Toen ik aankwam stond er iemand met een bordje met mn naam te wachten en Eva was er toen al. Nadat die meneer water voor ons had gehaald, stapten we naar buiten, HEET :O in de taxi met airco naar t bussttation, en toen met de bus met airco naar Singburi. Daar werden we opgehaald door een man in een soort busje waar wij achterin mochten. Toen kwamen we aan bij het eco-huis. Tis echt een paradijsje! Met veel groen enzo. Foto's komen nog, als dit internet t toelaat.. Gisteravond zijn we even naar een marktje vlakbij geweest, waar we aangestaard werden :O We zitten echt tussen de locals, supertof! Vandaag zijn we naar t zwembad geweest met het groepje dat nu in t huis is. En het internetcafe bleek op 2 min lopen van het huis, zo chill! Dus nu zit ik achter een superchille computer, voor 20 baht (50ct) per uur :) Morgen gaan we de munks voeren geloof ik dus moeten we om half6 opstaan.. dat wordt leuk. En het zal hier zo wel donker worden, dat gebeurt namelijk binnen een kwartiertje om een uur of 7.
Heb ook al een Thais simkaartje gekocht, mijn nummer is +66861369727. (geloof ik xD)
Verder ben ik al een beetje bekomen van de cultuurshock, het is hier mooi, mensen glimlachen alleen maar, zo leuk! weet waarom ze het "het land van de glimlach" noemen. overal staan etenskraampjes langs de weg. Het ziet er echt uit als in een documentaire hier. Ga snel foto's maken!! Het is hier zo gaaf!! Had gister wel een beetje heimwee maar ben nu helemaal aan het genieten!! Ik hoor ook al verhalen over de komende 3 weken van de mensen die hier al langer zitten, t gaat zo leuk worden! heb er zin in =D we gaan trouwens beginnen met de cultuurweek en daarna de introductieweek haha. Er wordt ons hier niks verteld, we moeten overal zelf maar een beetje achter komen maar eigk is het wel chill. We doen lekker waar we zin in hebben :)

Hoe is het in het koude Nederland?
sorry voor het onsamenhangende verhaal maar tis gewoon zo tof :)
kusjes uit Thailand

  • 09 Mei 2010 - 11:29

    KC:

    T is dat moeders t niet an kan:P
    en omdat ik natuurlijk nog wat andere dingetjes moet doen.
    maar anders was ik morgen ook gekomen.
    kusje!

  • 09 Mei 2010 - 12:40

    Anna:

    vet hoor! ben benieuwd naar de foto's!
    xxx

  • 09 Mei 2010 - 12:55

    Ankie:

    Hoi Aafje,

    Echt vet zo'n begin van vast een waanzinnige tijd. Net bij oma, mama was er ook, geweest dus wisten al je goed was overgekomen.
    Trouwens je mag wel heel blij zijn met doe gekkko's, zijn heel goede eco-insectenbestrijders, maar gauw vriendjes mee worden lijkt me.
    Hier begint de lucht wat open te trekken dus wie weet krijgen we nog wat azuro te zien!!!
    dikke knuf, DNA

  • 09 Mei 2010 - 13:20

    Moeders Hahahahaha:

    het is trouwens moederdag en daar zitten we dan zonder kinderen, enne ik kan dat reuze goed aan nu ik hoor hoe fijn en mooi het daar is hoor kees, aafje we zijn blij voor je, wat een mooi verhaal, leuk dat je roommate de studente uit utrecht is! heb het fijn!!!!! xxxx

  • 09 Mei 2010 - 14:23

    Britt:

    Hee Aafje!
    Wat leuk om nu al wat van je te horen!
    Het begint me helemaal te kriebelen ik moet denken aan indonesie als ik dit verhaal lees en wil er direct naar toe.
    Veel plezier meid
    xxx Britt

  • 09 Mei 2010 - 15:27

    Mandy:

    Heeel gaaf hoor!! Veel plezier!:D

  • 09 Mei 2010 - 16:18

    Nico (vader Luuk):

    Hallo Aafje,

    Nou, zo te horen heb je met je reis naar Thailand weer een hele goede keuze gemaakt! Fijn dat de reis goed ging. En wat leuk dat je iemand die er ook is al eens ontmoet had. Dat is in zo'n vreemd land heerlijk.
    Vandaag opende mijn expo in Zwammerdam en ik heb meteen al een werk verkocht. Dus dat was een goeie start.
    Groetjes van Joska, Meikie en natuurlijk ook van je liefje Luuk,

    Nico

  • 09 Mei 2010 - 16:37

    DA NEEF:

    hey hey hier een jaloerse neef:P geniet er van en have fun...

    gr joppie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafje

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 24025

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 September 2015

Vrijwilligen in la France!

22 Augustus 2012 - 24 December 2012

Erasmus in Galway

07 Mei 2010 - 28 Juni 2010

Travelling & working @ Thailand =D

16 September 2009 - 23 December 2009

koeien melken in Ierland!

Landen bezocht: